Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, February 6, 2013

3D scan..

Isnin lepas...tetiba en.suami ajak g scan baby..xsabar katanya nk ade gambar baby dalam perut..so...malam tu kitorang g la Klinik Thong Bahau.. kengkawan dia ramai rekomen klinik ni tuk scan...dengan bersemangatnya kami pun g la Bahau.... tunggu giliran..masa kitorang sampai..orang xramai lagi...so, xtunggu lama la...
tunggu tgk mesin ultrasound tu canggih skit daripada kat spital yg aku g wat cekup bulanan tu..gambar pun clear....
****disebabkan aku xde telipon yg bijak pandai..makanya amik gambar guna camera laptop je la....tu tangan hubby la tu....hehehe****

 
keputusannya..baby aku lebih kurang 1.9kg-2.0kg dah beratnya skang masa 32minggu 5 hari..ikut carta perkembangan memang sangat normal...dengupan jantung pun regular..Dr tu kata maknanya xde lubang..alhamdulillah.... pastu dia ukur air ketuban... 10.98...cukup katanya..alhamdulillah..tetiba tengah-tengah scan...aku n suami xtanya pun..Dr. Thong yang tetiba cakap...ok anak perempuan.... aku tekejut sikit masa tu..berair gak la mata masa tu....tengok jantung dia berdegup..dengar dengupan jantung dia....alhamdulillah...segalanya sihat dan normal..masa dah selesai scan aku tanya balik Dr. tu..Dr sure ke Dr..baby girl???? ade kemungkinan xbrape nampak x?
dengan yakin dan hampir menumbuk meja (sebab terlampau yakin..hehe) Dr tu jawab... 100% sure...
perghhhh....aku cakap...berani betul Dr. ni.... xtakut kene saman ke kalau silap...hehehhe....tapi laki aku dah senyum2 dah.....
dalam hati dia dah tebayang la baju baby girl tu....
sampai dalam kete terus cakap.. "boleh la beli baju pink pasni..."
alhamdulillah...walaupun kami xkisah girl ke boy...n xde plan nk tau jantina pun....tapi dah tau ni..ok la..harap2 tinggal lagi 7minggu ni..aku n baby sihat supaya aku dapat bersalin  normal....aminnn...
 

8 comments:

  1. baik x doc thong tu? ingat nak g scan dekat dia jugak la. tapi takut dia garang. huhu

    ReplyDelete
  2. Boleh scan 3d4d jugak ke? Brapa rm ni scan?

    ReplyDelete
  3. Boleh scan 3d4d jugak ke? Brapa rm ni scan?

    ReplyDelete
  4. Boleh..ada klinik buat 4d mahal skit kot..yang saya buat ni rm50 je...

    ReplyDelete
  5. Boleh..ada klinik buat 4d mahal skit kot..yang saya buat ni rm50 je...

    ReplyDelete
  6. Saya tak datng bulan 2 bulan chek upt negatif je...tapi rasa bdan mcam hamil..boleh ke minta scan...nak tahu ape punca tak datang priod..atau memng saya hamil

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh g klinik swasta (untuk nak cepat) untuk cuba upt di klinik. doktor akan cek. cuba la..
      atau bole ke klinik ibu dan anak di klinik kesihatan.

      Delete