Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 16, 2013

MGTT @ Air Gula

Salam....
nak sambung rentetan cite aku kene wat ujian air gula rabu lepas bersamaan 13/2/2013...
disebabkan aku kene ade kat klinik kesihatan pukul 8.00pagi..maka, pukul 7.00pagi aku dah telefon opis menyatakan aku ade appointment MGTT hari tu..pastu GPK1 aku cakap kalau boleh dapat MC lagi bagus..tapi kalau xdapat, amik timeslip je la...
kira-kira pukul 7.50 aku bergerak ke KKIA...sebab xjauh dari rumah pun..aku sampai dalam pukul 8.05 pagi.... terus ke bahagian pesakit luar untuk ambil nombor... aku tengok...humanggg aiiiii.....
ramainya manusia....dah penuh ruang menunggu kat pesakit luar tu....
lepas ambik nombor...terus ke kaunter KKIA....lepas daftar...akak nurse terus suruh aku g buat ujian urine sebab selain kene minum air gula, hari tu jugak aku kene wat EOD BP (CEK BP, URINE dan JANTUNG BABY)...
Lepas cek urin, aku tengok result lain macam..dalam hati..lantak la hai.....terus g ke tempat minum air gula.... amik darah..minum air gula...terus g cek BP..alhamdulillah.... bp normal..110/70... cek jantung baby..alhamdulillah..normal.....
pastu aku kene refer ke Doktor sebab kencing kotor...doktor tanya... "tadi cek urin guna air kencing yang tengah2 ke terus tadah?".... aku jawab "terus tadah la Doktor sebab air kencing pun xbrape ank ade sebab saya puasa tuk wat MGTT"...
Doktor tu cakap.. " Oooo.... lepas ni kene amik darah lagi la eh? lepas amik darah nanti..g repeat urin ye..."
okeh...aku pun terus gerak balik umah mak...
dalam kul 10.30 aku g Klinik balik..pas amik darah..wat urin test.... punya la ramai orang..dalam kul 12.35pm... baru dapat result n doktor cakap.." haa...tengok ..beza kan result dia"..ok la..xde masalah kencing kotor...
alhamdulillah....disebabkan dah kul 12.4o n doktor pun tau aku belum makan..terus dia bagi aku MC....
hehehe....
alhamdulillah..semuanya selamat....
 

No comments:

Post a Comment