Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 24, 2011

DIY: Tuala Kek

haa...ni my first tutorial...
Tuala Kek ni salah satu hantaran aku ke En. Tunang ari tu..dia cakap...orang blok dia ingat kek..hahaha...
ok..aku dapat idea nk wat ni dari blog LEBAHMERAHJAMBU. tapi aku xdapat wat sebijik macam miss bee ni buat la...hehehe..tapi ade la rupa kek...boleh la kan...

apa yang anda perlukan:

  1. tuala (yang nak dijadikan hantaran)
  2. kain felt..dalam kes aku ni..aku guna felt pink n coklat sahaja
  3. strawberi plastik
  4. gam lilin

cara-caranya (maaf ye xde gambar sebab lupa nk amik gambar masa buat kek ni)
  1. gulung tuala (serong) then bila dah dapat gulungan memanjang...gulung tuk jadikan bentuk kek
  2. gunakan felt coklat tuk cover bahagian tepi
  3. pastu amik felt pink tuk hias bahagian atas n gamkan strawberi
  4. hasilnya...tadaaa.....

untuk lebih jelas...boleh la tgk blog miss bee ni ye...

No comments:

Post a Comment