Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 19, 2017

Pengalaman mengandung Kembar: Moment double line

Assalamualaikum...
Lama sungguh xtulis blog ni...last post aku pasal pengalaman bersalinkan kakak Humaira... skang ni Humaira dah 4 tahun pun... macam-macam perangai skang ni..bijak anak mama..tapi masih pelat...huhu..harap2 menjelang tahun depan dah xpelat lagi la kakak ni...

Oklah..nanti aku buat post lain pasal Humaira ye..hehehe

Skang ni aku sedang hamilkan adik-adik humaira... :)
Adik-Adik????
aku pun sangat-sangat xsangka seumur hidup aku akan berpeluang mempunyai anak kembar...
aku xtau pun sebelah aku atau sebelah suami ada keturunan kembar...

kredit pic: Google

Masa memula aku tau aku pregnant adalah selepas balik dari Morib Goldcoast..selepas bercuti ke rumah abg aku awal bulan 12 tahun lepas....masa tu aku siap jalan2 Zoo Negara dengan semangatnya..sikit pun xrasa penat... then holiday kitorang sambung plak ke MOrib....

balik dari Morib aku demaam...hahaha.... singgah la klinik Eden kat Pasir Besar nak amik ubat demaam...masa doktor nak bagi antibiotik sebab tonsil aku bengkak, aku macam ragu2 sebb memang period aku dah lewat 7 minggu.. tapi aku slalu je period lewat.. then doktor cakap "xpe kita buat UPT". lepas tu terus doktor bgtau...tahniah...u pregnant...UPT positif..

huhuhu... seronok bukan main kami laki bini..hahaha..sebab memang tengah merancang for second baby sebab Humaira dah besar..sibuk mintak adik..hehe

masa tu sebab aku demam aku xde la g Klinik Kesihatan lagi tuk buat buku merah... aku cakap kat husband tunggu la aku sihat dulu baru g buat buku..

Then after one week...aku pun g la dengan Humaira...ni bodyguard kecik ni memang xleh tinggal...mesti nk ikut g mana-mana. Disebabkan masa awal2 mengandung Humaira dulu tekanan darah aku tinggi (BP) sampai aku dicop ada "Hypertension Complecating Pregnancy", maka, aku sangatlah bersabar dan tenang masa tunggu giliran... alhamdulillah xde darah tinggi..tekanan darah aku 110/70.. cuma berat badan la Obesiti...hehehe.....

after two weeks baru aku punya next appointment for scan... hari first sekolah 2017 tu... risau jugak...

~~~ to be continued ~~~

No comments:

Post a Comment