Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, August 16, 2015

Pengalaman bersalin 5

Salam...
selepas setahun baru aku sudahkan pengalaman aku bersalin ni..bapak la...hehehe..
Humaira pun 2 tahun 4bulan dah...
ok sambung ye....


.... lepas aku ditolak masuk bilik OT dan dipindahkan ke table bedah...
doktor bagi aku bantal suh peluk sambil duduk...dia cakap nk bius....
tapi serius cakap...aku xsedar pun dia cucuk ke tak...xrasa langsung...
tau-tau je doktor tu test cucuk jarum kat pangkal lengan aku...dia tanya.." sakit X?" aku jawab "sakit"
then...doktor tu cakap... "ok..kita test kat kaki plak..." dia terus cucuk kat peha aku....
aku jawab "X rasa"
doktor tu pun cakap..ok boleh proceed...
nasib bek aku ni rabun kalau x maun aku nampak diorg robek perut aku sbb lampu atas tu memang mcm cermin..aku nampak bayang2 jela... rasa org godek2 perut tapi xrasa akit..
yang paling aku kelakar aku siap marah doktor lelaki yang jaga BP dan heart beat.. mana taknya..
diorng duk diri at tepi kepala aku..borak2 gelak2... (DOktor PEREMPUAN) yang bedah aku...
aku plak duk atas table tu dah menggigil kesejukan..serius..bilik bedah SEJUK GILER.
aku marah "Apsal doktor gelak2?X sejuk ke? ke saya sorang je yang sakit rasa sejuk?"
hahahaha... memang la aku sorang je yg sakit nk besalin..hahaha

....
tetiba doktor lelaki tolak perut aku dari atas,..... doktor perempuan tu tengah keluarkan humaira...
pastu aku dengar "ALHAMDULILLAH..."  "ASSALAMUALAIKUM..." dan terikan tangis bayi...
alhamdulillah...selmat dah lahir puteri aku..walaupun masa nurse tanya aku xbrape nampak jantina masa memula sbb aku ni rabun jauh..dia xbg aku pakai spek plak tuh..mana nak nampak...
doktor perempuan tu cakap "Alhamdulillah...kita jahit ye"
umurnya sehari..macam anak cina oooo
lepas tu nurse bawak baby aku datang duk kat dada...cuba bg susu...tp xbrape nk dapat...then dia cakap.."kita cuba lagi kat wad ye..suami awak ada kat luar x?"
secara keseluruhannya..walaupun ramai yang kutuk hospital kerajaan...
overall aku rasa bersykur...sbb sepanjang aku kat wad..doktor perempuan yang buat VE...
lgipun hospital kuala pilah ramai pelajar nurse..jadi diorg memang slalu tolong...
bersyukur sangat...

TERIMA KASIH KEPADA SELURUH WARGA WAD 10 HTAN DAN DEWAN BERSALIN DAN BILIK BEDAH
JASA KALIAN AKAN KUKENANG....

~~~~ THE END~~~~

hahaha..habis sudah....

No comments:

Post a Comment