Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 1, 2017

Pengalaman Mengandung Kembar : Check Up

Assalamualaikum....
Hari ni dah 7 Ramadan.... Aku nak sambung kisah mengandung kembar ni....
Hari first day sekolah tahun 2017 tu petangnya aku pun g klinik dengan konfidennya BP normal LA kononnya...skali make aiiiiiii... Tinggi plk bpnya....130/90. Then bila scan baby,doktor kata xnampak heart beat.... So....dia kata...esok kene dtang repeat lagi BP dengan scan...
Esoknya pagi Kul 8 pagi, aku g LA klinik....xde nak expect apa2. Ingatkan semua normal...tapi BP aku lagi tinggi Dari semalam 150/90. Masuk jump a doktor, doktor scan baby but still xnampk heat beat. Tapi doktor cakap "Nampak macam Ada dua kantung".
Doktor call hospital Kuala pilah, explain my condition dekat pakar Sana, hospital suruh aku warded. Because BP high and baby xnampak.
Aku cakap kt doktor Ku no kol husband and amik Humaira balik sekolah dulu. Doktor BG mass setengah jam.
Then aku dihantar me HTAN nail ambulance. Dengan aku xmakan apa2 lgi, naik ambulance Bergoyang2, aku muntah semuntah muntahnya.... Habis semua cecair keluar Dari badan. Sampai dh xde apa nak keluar lg. Sampai hospital BP aku rendah n low potassium sebb muntah2 teruk tu....
Tobat web mail ambulan...trauma..,
Dekat was 9 HTAN, Doktor scan lagi skali but still xnampak jugak. Last doktor cakap kita kene scan Dari bawah which means guna alat ultrasound that have to insert through vagina. Seriau aku dengar, tapi ITU he Cara nak nampak jantung baby. Alhamdulillah nampak jantung baby berdegup. Dan alhamdulillah memang Ada 2. Kagum aku tengok. Memang say Ada dua... 3 malam gak LA aku tdo spital sampai BP turun to xturun2. Last2 kene amik ubat " T.Methyldopa" 2 biji sekali makan 3 Kali sehari.... Huhuhu....take kisahlah...janji my babies sihat man....

~to be continued~

No comments:

Post a Comment