Kasih Kami

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 10, 2011

Kursus Pra Perkahwinan...

hari ni hari pertama aku g kursus kawen..disebabkan aku g sorang..xde kengkawan..so..masa memula gerak dari rumah tadi....rasa macam..mood tu xde brapa nk ade la.... but then..dah lalu semua ceramah untuk hari ni...
aku rasa ok gak g sorang...boleh wat hal sendiri je..
rasanya bila korang dah g kursus kawen..mesti betambah semangat ye x...
tapi aku memula first two slots..aku jadi takut..risao..memikirkan tanggungjawab.....mampukah aku..mampukah kami memikul tanggungjawab sebagai suami isteri?
mampukah kami menyesuaikan diri dengan kelemahan dan kekurangan masing-masing?
bolehkah dia terima tabiat2 dan perangai-perangai aku??
takutnya...hanya mampu berdoa agar semuanya berjalan lancar
Semoga jodoh kami panjang dan kekal ke akhir hayat..aminnnn......

pastu mendengar cerita-cerita perkongsian pengalaman dari penceramah-penceramah tu..insaf..terhibur..buat aku rasa...bercampur baur....

first step lepas bertunang ialah KURSUS PRA PERKAHWINAN.... Kursus ni kalau pegi awal sebelum ade perancangan untuk berkahwin pun xpe sebab..KURSUS NI SIJILNYA TAHAN SEUMUR HIDUP DAN LAKU SELURUH NEGARA..... so kalau ade plannning nk g amik ngan kengkawan..pegi la...sebab makin lama..harganya makin naik...masa aku student kat UPM dulu...harganya cuma RM60...sekarang ni dah naik ke RM80...
ok...selamat berkursus...

No comments:

Post a Comment